Vanliga frågor
Vi finns på telefon vardagar mellan klockan 12-19, slå en signal till Växjödyksport 0470-268 20. Det går även utmärkt att skicka oss ett mail, det gör du smidigast här, eller via kundtjanst@dykfyndet.se.
Hur beställer jag från Dykfyndet?
Du kan beställa direkt på www.dykfyndet.se eller via vår kundtjänst. Om du är ny kund och vill veta mer i detalj hur ett köp går till kan du läsa mer under Kundservice, Så här handlar du eller så ringer du in till oss på 0470-268 20 så informerar vi dig om hur du gör ett köp.
Hur fungerar er Orderbekräftelse?
När du har gjort din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress som gäller som kvitto och är en garanti på att ordern har gått igenom. Det är viktigt att du uppger korrekt e-postadress. Har du gjort en beställning på www.dykfyndet.se och inte fått en orderbekräftelse från oss på mailen så ta kontakt med vår kundtjänst.
Hur får jag information om Dykfyndet, erbjudande och kampanjer.
Bästa sättet att få en rabattkod är att prenumerera på våra nyhetsutskick. Det gör du nere i sidofoten på vår hemsida.
Jag har problem med att lägga min order, vad är fel?
Kontrollera gärna att alla uppgifter som behövs är ifyllda och att du uppfyller de krav som gäller för det betalningssätt som du har valt. Glöm ej att kryssa i att du godkänner våra avtal i kassan.
Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?
Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet efter att du har fått din sms-avisering. Efter det går paketet i retur till Dykfyndet och vi blir tvungna att debitera en avgift för hantering av outlöst försändelse (299 kr).
Vad kostar frakten?
Om inte annat uppges är det 90 kr inom Sverige. För paket som löses ut mot Efterkrav tillkommer en avgift på 59 kronor. Du har också möjlighet att returnera varan utan kostnad. Notera att mindre varor kan ha lägre fraktpris.
Hur lång leveranstid har ni?
Vi beräknar att du ska ha din försändelse inom 1 – 5 arbetsdagar. Om produkten är en beställningsvara är leveranstiden 5-14 arbetsdagar. Notera att du kan följa ditt paket på din konto sida.
Hur vet jag att mitt paket finns att hämta och vart ska jag hämta det?
När ditt paket finns att hämta får du ett sms till ditt uppgivna mobilnummer med information om var du kan hämta ditt paket och ett löpnummer som du ska uppge hos ombudet. Vilket ombud som ditt paket kommer till baseras på ditt postnummer.
Hur får jag min vara levererad?
I dagsläget skickas våra paket med DB Schenker till ett ombud. Läs mer under fliken Kundservice, Leveranser i våra allmänna villkor.
Jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?
När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt e-postmeddelande med en spårningslänk till vår samarbetspartner. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ditt sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så kan du hämta ut det.
Säljer ni till andra länder?
Nej, tyvärr i dagsläget har vi satt en begränsning till endast Svenska adresser
Är det säkert att betala med kort?
Kortbetalningar sker genom Klarna. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-kod.
Vad ingår i priset på produkterna?
Priserna är i svenska kronor och inkluderar moms. Övriga kostnader är en kostnad för paket som inte hämtas ut (299 kr).
Hur fungerar säkerheten på Dykfyndet?
Dykfyndet följer de krav på säkerhet som finns vad det gäller betalningar och hanteringen av dina uppgifter sker krypterat enligt SSL (Secure Sockets Layer). Vår samarbetspartner för kort- och direktbetalningar, Klarna, är certifierad enligt PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Inga kortuppgifter sparas av Dykfyndet. Vi följer Personuppgiftslagen (PUL) och hanterar dina personuppgifter i enlighet med specifikationen i våra Allmänna villkor.
Vilka olika betalningsalternativ finns?
Vi erbjuder direktbetalning och kortbetalning genom Klarna.
Hur fungerar min rabattkod?
När du har mottagit en värdekod skriver du in den på anvisad plats i kassan och trycker verifiera. Du får direkt respons på om din kod är giltig eller ej. Om du lägger till fler varor i kundvagnen kommer koden med automatik att appliceras på dessa produkter också. De flesta rabattkoder gäller endast på ordinarie priser och det står alltid angivet när du får din kod. Om du är osäker på vad som gäller för just din kod är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Du har möjlighet att skicka tillbaka delar eller hela din försändelse i retur inom 30 dagar. Kontakta kundtjänst så får du en retursedel som du kan använda. Återbetalning sker sedan inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka varan oanvänd och i oförändrat skick med original emballage. (Att prova artiklar i vatten eller annan vätska så klassificeras artiklen som använd). Returkostnaden står Dykfyndet för. Det är inte möjligt att returnera hygienartiklar såsom underkläder och badkläder om förseglingen är bruten. Är du osäker och har frågor kontakta gärna kundtjänst.
Mitt paket var skadad vid ankomst – vad gör jag?
Dykfyndet ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund*. Vid mottagande av godset är det viktigt att kontrollera så att godset inte är transportskadat. Anmäl transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet eller kontakta kundtjänst för att lösa problemet i efterhand.
*Gäller ej vid leverans med brev
Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Dykfyndet följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara. Kontakta kundtjänst per telefon eller e-post.
Reklamation gäller ej vid begagnade produkter.
Hur länge har jag öppet köp?
Hos Dykfyndet har du alltid 30 dagars öppet köp.
Jag har gjort en retur, vad händer nu?
En retur tar mellan 7-12 arbetsdagar att hantera och vi kommer återkoppla till dig via mail så snart din retur är hanterad. Om du har valt att betala med kort/direktbetalning/Swish/PayPal kommer pengarna sättas in på det kort/konto/nummer som du använde vid köpet.
Hur ska jag veta vilken storlek jag ska välja?
Storleksvalet är alltid svårt och väldigt individuellt. Vi har storleksguider till många av våra plagg men tyvärr inte till alla. Kontakta gärna oss om du behöver veta mått på något specifikt plagg. Kom ihåg att alla mått är individuella och prova noga innan du bestämmer dig för om plagget passar eller inte.
Kan jag själv komplettera/ändra min order?
Nej, det går inte att göra ändringar online, men hör av dig per telefon eller e-post till kundtjänst så försöker vi lösa din förfrågan.
Kan jag avbeställa min beställning?
Om du kontaktar oss kan vi kontrollera hur långt din order har kommit i processen och går det att annullera din order gör vi det. Har den gått iväg från oss har du fri returrätt men det är viktigt att du hämtar ut ditt paket för att du inte ska få en kostnad för outlöst paket.
Hur fungerar Dykpoäng?
Dykpoäng till Dykrabatt är en kostnadsfritt att använda. Vid varje köp som du gör via Dykfyndet får du Dykpoäng. Dina Dykpoäng kan du därefter använda vid andra köp för att få Dykrabatter. Beställer du första gången för 2000kr får du 2000 dykpoäng. Beställer du sedan för 2000kr nästa gång så får du 200kr i Dykrabatt samt 2000 Dykpoäng till.
Hur använder jag mina Dykpoäng?
Har du handlat hos oss tidigare och därmed fått Dykpoäng så har du möjlighet att använda dina Dykpoäng vid ditt nästa köp. För att kunna använda dina Dykpoäng måste du ha minst 500 Dykpoäng. Om du har 500 Dykpoäng eller mer kan du välja att använda dem vid ditt köp. Se till att vara inloggad och därefter gå till kundvagnen där du sedan ser knappen “Tillämpa Dykpoäng”. Klicka på knappen och därefter har du valt att tillämpa dina dykpoäng på din kundvagn.
Vart ser jag mina Dykpoäng?
För att se dina Dykpoäng samt historik måste du logga in på ditt konto. När du är inloggad, vänligen gå till ditt konto där dina dykpoäng visas.
Jag har gjort ett köp men jag har inte fått några Dykpoäng?
För att dykpoäng skall kunna registreras måste du ha varit inloggad på ett konto vid köptillfället. Har du inte varit inloggad vid köptillfället finns det tyvärr inget vi kan göra. Däremot har du varit inloggad men det fortfarande inte har registrerats några Dykpoäng, vänligen kontakta vår Kundtjänst då.
Använder Dykfyndet cookies?
Ja, Dykfyndet använder cookies för att ge besökare tillgång till olika funktioner.